Browse By

כך תבחרו חברת אכסון

במשך שנים אכסנתי את האתרים שלי בחברת אכסון אחת. אבל, משום שיש כלל ידוע שאומר שאין שמים את כל הביצים בסל אחד, החלטתי לעשות מחקר קצר לפני שאני מחדש את האכסון השנתי. כבר מספר שנים שאני מאכסן אצל אותו ספק (והאמת די מרוצה) אבל כיון שהמחיר השנתי ממש גבוה, החלטתי לעבור לחברת אכסון אחרת. קצת עבודת גוגל ופורומים ומצאתי ספק חדש. אבל, בנוסף לספק החדש גם למדתי די הרבה בימים האחרונים על אכסון, אז כדי לחסוך לכם את השעות שאני העברתי בגוגל – אני ינסה לתמצת את הדברים בפוסט.

Image courtesy of [tigger11th] at FreeDigitalPhotos.net

Image courtesy of [tigger11th] at FreeDigitalPhotos.net

החלטתם להקים אתר אינטרנט – לעסק, לארגון, אתר פרטי, הסטארט אפ הבא שישנה את העולם – קודם כל צריך לאכסן אותו על שרת. יש ברשת מאות אם לא אלפים חברות אכסון שמציעות חבילות שונות, החוכמה היא לבחור חברה אמינה שכמובן מציעה מחירים זולים.

הבסיס: שרת לינוקס או חלונות? ברמה העקרונית עולם האכסון נחלק לשניים: אכסון על שרתי לינוקס (Linux) או על שרתי חלונות (Windows). אכסון על Linux תמיד יהיה זול יותר. לכן, אתרים מבוססי PHP – כלומר, אתרים מבוססי Joomla / WordPress / Drupal וכו' יכולים להסתפק בשרת לינוקס. לעומת זאת אתרים שמשתמשים ב – .NET או למשל מבוססי אומברקו חייבים שרת חלונות. כיון שרוב האתרים שלי מבוססי .NET הייתי חייב לחפש רק אכסון על שרת Windows.

מראש הגדרתי את החיפוש לחברות אכסון בארץ או בארה"ב (יש מלא חברות גם באירופה – אני אישית אוהב יותר לעבוד מול האמריקאים מאשר האירופאים).

אכסון משותף, VPS , או Dedicated? לאחר שבחרנו איזה שרת – לינוקס או חלונות, השלב הבא הוא סוג האכסון. כמעט כל חברה מציעה אפשרות בחירה בין אכסון משותף (Shared) אכסון על שרת וירטואלי פרטי (VPS: Virtual Private Server) , או שרת אישי שפשוט "משכירים" מחברת האכסון – כלומר, Dedicated והוא מיועד למשתמשים "כבדים" עם אתרים עם Traffic ממש גבוה.

בוא נעשה קצת סדר בדברים.

אכסון שיתופי (Shared hosting) – באכסון שיתופי האתר שלכם יושב על שרת עם עוד אתרים אחרים – בד"כ עם עוד אלפי אתרים שמאוכסנים באותה חברת אכסון. זוהי למעשה החבילה הבסיסית והזולה ביותר. חבילות יכולות לנוע ממחיר של 3$ לחודש לחבילה בסיסית, ועד ל – 19$ לחבילה עם יותר נפח אכסון ותעבורה חודשית.

החסרונות באכסון שיתופי הם שהאתר מושפע מה "שכנים" שלו, ולכן אם השכנים "רעים" כלומר ספאמרים למשל, או מכילים תוכן לא ראוי וכו' זה יכול להשפיע "כביכול" על הקידום של האתר שלכם. בנוסף, אם איזה האקר מזדמן החליט לתקוף את השכן שלכם אז תיאורטית גם האתר שלכם יכול להיפגע. כמו כן אם אתר מסויים – כלומר, אחד השכנים – תופס יותר מדיי רוחב פס ומשאבים זה יכול להשפיע על הביצועים של האתר שלכם. יש חברות שמצהירות שהן מפקחות על כך ומגבילות כל אתר באכסון המשותף לתוכנית שהוא נמצא בה על מנת שאתרים אחרים לא יפגעו.

בנוסף, בד"כ יש מגבלה על רוחב הפס והביצועים.

שימו לב למספר נקודות חשובות כאשר אתם בוחנים את התוכניות השונות:

1. Unlimited space: כאשר חברה מצהירה על שטח אכסון בלתי מוגבל בתוכנית אכסון שעולה 7$ צריכה להידלק נורה אדומה. אף חברה לא באמת תתן לכן נפח בלתי מוגבל תמורת 7$ וגם לא תמורת 10$. אלא, החברות יוצאות מתוך הנחה שהאתרים שבוחרים באכסון שיתופי לא יצרכו יותר מ – 10/ 15 גי'גה במקסימום ולכן רושמות "נפח בלי הגבלה – Unlimited". בפועל, אם תעברו את ה – 15GB הם יורידו לכם את האתר או יבקשו מכם לפנות מקום.

בד"כ אין צורך באמת לעסק קטן או לאתר בסדר גודל קטן עד בינוני ביותר מ – 15GB – לפחות לא בהתחלה, אבל כדאי מאוד להיות מודעים לזה בכדי לא להיות מופתעים. הדבר חשוב למשל לצלמים שצריכים בד"כ נפח אכסון גבוה על מנת להעלות תמונות של הלקוחות שלהם.

2. Unlimited Domains: כאשר חברת אכסון מציעה מספר בלתי מוגבל של אתרים / דומיינים תחת אכסון אחד הם לא באמת מתכוונים לכך. בד"כ מדובר על דומיין אחד שאליו מקושרים שאר הדומיינים. למי שרוצה הסבר יותר מפורט מומלץ לקרוא את הפוסט הבא:

https://benpowell.org/winhost-com-how-to-really-run-multiple-sites-under-one-account/

שימו לב גם שכאשר אתם פותחים מספר אתרים תחת חשבון אחד – הם פשוט יתחלקו בחבילה שרכשתם. כלומר, אם נניח לדוגמה שהחבילה שלכם כוללת נפח אכסון של 4 גיגה ופתחתם ארבע אתרים – אז זה לא שכל אתר יקבל ארבע ג'גה, אלא כל הארבעה יתחלקו ב – 4 ג'יגה.

אתר שיתופי בד"כ מתאים לעסקים קטנים, אתרים מתחילים, או כדי להדגים משהו , וכו'.

שרת וירטואלי פרטי VPS: שרת וירטואלי פרטי – VPS הוא למעשה סוג של פתרון ביניים בין אכסון שיתופי לשרת פרטי – Dedicated. למעשה חברת האכסון יוצרת תיקייה וירטואלית על השרת שבה יש לכם שליטה על כל מה שקורה בשרת, על הניהול, עדכוני תוכנה, וכו'. ניתן גם להתקין תוכנות צד שלישי על ה – VPS, ולמעשה זה כמעט שרת לכל דבר – רק וירטואלי. ב – VPS מתחלקים עם השכנים בכוח העיבוד והזכרון של השרת הראשי עליו יושבים, אבל האתרים עצמם מופרדים אחד מהשני. כלומר, אין הפרעות מהשכנים. ביצועים של אתרים אחרים בשרת לא ישפיעו על האתר שלכם. וכן מבחינת קידום וכו'.

אכסון VPS יקר יותר מאכסון שיתופי.

כיום יש חברות אכסון שמציעות אכסון על שרת וירטואלי פרטי – VPS במחירים נמוכים מאוד שמתחילים מ – 11$ לחודש. אבל כאן כדאי מאוד לשים לב לקאצ' – מה שנקרא.. 1. אין תמיכה. מקבלים שרת בסיסי ביותר שמותקן עליו הבסיס נתונים והשרת אינטרט IIS. מפה עושים הכל לבד. בד"כ חבילת התקנה של פאנל לניהול האתר תעלה בין 70 ל – 80$. התקנה של תוכנת פאנל לניהול האתר והדומיינים נראית אולי קלה, אך מדובר בכאב ראש לא קטן. צריך הרבה ידע בבסיסי נתונים, להתחבר ל – SQL server וכו'. ת'כלס למי שיש קצת ידע (ואנגלית טובה..) אפשר לנסות – שימו לב לבחור בחברה עם מדיניות החזרת כסף למקרה שתסתבכו ותחליטו לחזור לאכסון שיתופי (או פשוא לרכוש חבילת התקנה..).

גם אם רכשתם חבילת התקנה – מכאן אתם לבד – כל התחזוקה והעדכונים של השרת הוירטואלי עליכם.

2. זכרון RAM: החבילות הזולות מגיעות על 1GB זכרון RAM. שימו לב – לא מומלץ. תחשבו שב – VPS אתם למעשה מנהלים שרת. הזכרון מתחלק בין מערכת ההפעלה, הבסיס נתונים והאתר שלכם. לכן, 1GB לא מומלץ. חבילה של 2GB לעומת זאת כבר תעלה פי שתיים.

ואם כבר בענייני זכרון – אז שימו לב ש 25 ג'יגה בייט ב – VPS זה בפועל 6 ג'יגה בייט בערך לאתרים עצמם. המערכת הפעלה והבסיס נתונים ביחד עם הפאנל לניהול האתר לוקחים בערך 18-19 ג'יגה בייט.

הנה פוסט מעניין שטוען שכיום מחירים של שרת ייעודי – Dedicated Server כבר כמעט משתווים ואפילו זולים יותר מ – VPS. רק שימו לב שזה פוסט בבלוג של חברת אכסון – אז מה שנקרא – קחו בערבון מוגבל…

http://www.accuwebhosting.com/blog/2014/10/10/dedicated-servers-now-affordable-vps-servers/

אם אתם סטארטאפ או שיש לכם אתר עם תנועה ממש גבוהה שדורש הרבה משאבים אז עדיף להשתמש בשירותי האכסון של אמזון או גוגל

https://cloud.google.com

http://aws.amazon.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Show Buttons
Hide Buttons