Browse By

hi-res music – המדריך המעשי

בפוסט הקודם הסברתי קצת על hi – res music, כשבפוסט הזה אני רוצה להגיע לת'כלס. איפה קונים מוסיקה ברזולוציה גבוהה, איך מאזינים, איזה נגנים תומכים. איזה מומלצים. וכמובן, קישורים טובים. והכי חשוב כמובן – איפה מוצאים מוזיקה ישראלית ב – hi-res? יש בכלל? יאללה, תצטרפו אליי (ואל תשכחו לשתף)

פורמטים:

הפורמטים הנפוצים כיום בעולם ה – hi-res music הם FLAC, ALAC, ו – WMA loseless. יש עוד פורמטים למוסיקה ברזולוציה גבוהה, אך ברוב האתרים אלה הפורמטים הנפוצים. בדרך כלל כשתקנו שיר או אלבום תוכלו לבחור את הפורמט הרצוי כשברוב האתרים לאחר התשלום תוכלו להוריד את השיר/אלבום בכמה פורמטים. רוב הנגנים כיום תומכים ב – FLAC/WMA loseless. אם אתם קונים שיר בפורמט אחר וודאו לפני שהנגן שלכם תומך בפורמט שאתם קונים.

נגנים:

כדי להאזין למוסיקה ברזולוציה גבוהה צריך נגן תואם שידע לנגן את הקבצים. יש כיום מספר חברות שפעילות בתחום ומציעות נגנים שונים במחירים שונים.

החברה אולי הכי ידועה ומוכרת זה סוני כמובן. שכיום, מותג הווקמן שלה תומך במוסיקה ברזולוציה גבוהה. יש להם נגנים החל ממאה דולר בערך ועד נגנים שעולים סביב 4,000! דולר לנגן.

חברה מאוד ידועה בתחום היא Astell&Kern, חברה דרום קוריאנית שמציעה מבחר שלם של נגנים. הנגנים שלהם יחסית יקרים ומתחילים סביב הכמה מאות דולרים לנגן, אבל זו חברה טובה וידועה באיכות של הנגנים שלה. לי אישית יש את ה – A&norma SR25 שהוא אחלה.

איפה קונים מוזיקה?

יש כיום מספר אתרים גדולים שניתן לקנות בהם מוסיקה ברזולוציה גבוהה. אחד המוכרים (והטובים לדעתי), עם מבחר גדול. כולל! הרבה מוסיקה ישראלית, חסידית זה qobuz:

https://www.qobuz.com/

https://www.qobuz.com/us-en/shop

מוזיקה ישראלית:

אז האם יש מוזיקה ישראלית ב – hi-res? שאלה טובה. נראה שלא הרבה אומנים בארץ הוציאו מוזיקה ב – hi – res. אם בגלל חוסר מודעות לתחום, או שלא יודע למה. אבל כן אפשר למצוא בחנויות הגדולות (למשל qobuz) קצת שירים ישראלים ב – hi – res. מוסיקה ישראלית ישנה וטובה (משינה, אתניקס, הגבעתרון, וכו') לא ממש הצלחתי למצוא ב – hi – res, אבל כן הצלחתי למצוא שירים בודדים למשל של ברי סחרוף, אריק סיני, וכו'. גם במוסיקה הישראלית, בדרך כלל הקידוד לא יהיה הכי גבוה. למשל ברי סחרוף מצאתי ב – qobuz של 24 ביט ו – 44.1 קילוהרץ שזה סבבה אבל ממש סף הכניסה ל – hi-res. אותו דבר אריק סיני. לא מצאתי של 192 קילוהרץ (עדיין). מוזיקה אמריקאית כן מצאתי של 192. למשל סיימון אנד גרפונקל. שהם אמנם לא ישראלים, אבל הם כן משלנו – יהודים ..

 

אתרים מומלצים:

https://www.crutchfield.com/ חנות מומלצת. מבחר מאוד גדול

https://www.whathifi.com/ אתר עם הרבה מידע בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Show Buttons
Hide Buttons