Browse By

אפסולבר (Upsolver), המפתחת טכנולוגיה לעיבוד ביג דאטה באמצעות אגמי נתונים, גייסה 25 מיליון דולר בהובלת Scale Venture Partners יחד עם JVP, Vertex ו-Wing

החברה שילשה את הכנסותיה במהלך 2020 בעקבות העלייה הדרמטית בביקושים לפלפטורמה של אפסולבר, אשר מספקת פתרון ייחודי לניתוח מאגרי נתונים עצומים ללא כתיבת קוד

תל אביב / קליפורניה – 6 באפריל 2021 – חברת הביג דאטה אפסולבר (Upsolver), הכריזה היום על גיוס של 25 מיליון דולר בהובלת קרן Scale Venture Partners. המשקיעים הנוכחיים – קרן  JVP והקרנות האמריקאיות Vertex ו־Wing – השתתפו אף הן בסבב.

ההון החדש ישמש את אפסולבר להרחבה משמעותית של צוות הפיתוח בישראל, כאשר הכוונה היא להכפיל את צוות המו"פ הישראלי מדי שנה בשלוש השנים הקרובות. בנוסף ישמש ההון להרחבת הפעילות העסקית ביעדים אסטרטגיים בעולם ולהשקעה נוספת בפיתוח טכנולוגיות חדשניות בתחום עיבוד הנתונים.

הטכנולוגיה של אפסולבר מאפשרת עיבוד ביג דאטה, ללא כתיבת קוד, באמצעות אגמי נתונים המאוחסנים בענן. במטרה לקדם את חזון החברה להפוך את המידע הארגוני לנגיש, הכריזה החברה גם על השקת גרסה חינמית של הפלטפורמה שאותה היא מפתחת.

ההשקעה החדשה מצטרפת להשקעה קודמת בסך 13 מיליון דולר, אותה ביצעה החברה לפני כשנה. במהלך השנה החולפת, ובעקבות הגידול בביקוש למוצר החברה, שילשה אפסולבר את הכנסותיה וצירפה מספר שחקנים גלובליים לשורת לקוחותיה, ובהם Wix, AppsFlyer, ו-  Cox Automative.

בעקבות הגיוס, הצטרף לדירקטוריון אפסולבר אריאל צייטלין, שותף ב־Scale ולשעבר ראש פתרונות הענן בנטפליקס. כמו כן, לאחרונה הצטרף לאפסולבר אבנר גדעוני בתור סמנכ"ל ההנדסה והמוצר. אבנר שימש בעבר כ-CTO בחברות Trusteer ו־Taranis.

תחום אגמי הנתונים (Data Lake) צבר תאוצה בשנים האחרונות עם הגידול בהיקפי המידע הארגוני והצורך להעבירו לענן, אולם חברות רבות נתקלות בקשיים הנובעים מהאתגר הטכני בבניית אגם נתונים ותחזוקתו, אשר במרבית המקרים תדרוש השקעה של חודשים ארוכים בקידוד וקונפיגורציה ע״י מהנדסי תוכנה בעלי התמחות ספציפית במערכות מבוזרות כגון Apache Hadoop או Apache Spark. הפלטפורמה של אפסולבר הופכת את אגם הנתונים לפשוט יותר ומאפשרת לארגונים להשתמש בכלים אנליטיים נפוצים על מנת להפיק במהירות תובנות מן המידע המאוחסן בענן – ללא צורך בכתיבת קוד מורכב אלא באמצעות מערכת ויזואלית ושאילתות SQL אשר נמצאות בשימוש נרחב בקרב אנשי דאטה.

"כיום, ארגונים זקוקים למגוון של כלים אנליטיים כדי להפיק את מלוא התועלת מהדאטה שלהם", אומר אריאל צייטלין, שותף בקרן Scale. "אגמי הנתונים הבטיחו לאפשר ארכיטקטורה פתוחה, אך הם גם דרשו השקעה גדולה ומתמשכת בכתיבת קוד. אפסולבר עוזרת לדלג על המשוכה הזו. העלייה החדה בהכנסות החברה, שימור הלקוחות והטכנולוגיה העילית מצדיקים את מעמדה כמובילת שוק בתחום עיבוד הנתונים בענן. אנחנו נרגשים להצטרף ולהיות חלק מהקבוצה המבטיחה הזו".

אורי רפאל ויוני עיני, שני מהנדסי נתונים ויוצאי 8200, הקימו את חברת אפסולבר אחרי שחוו מקרוב את התסכול ואת המורכבות בעבודה עם אגמי נתונים באמצעות Apache Spark. "רצינו לאחסן נתונים בענן במחיר הגיוני ובלי להיות כבולים לספק דאטהבייס ספציפי", אומר אורי רפאל, מייסד-שותף ומנכ"ל. "אבל כשנכנסו לתחום אגמי הנתונים, גילינו שדברים שהיו לוקחים לנו שלוש שעות בעבודה עם SQL נהפכו לפרוייקט של חודש. יצרנו את אפסולבר כדי לגשר על הפער בין אגמי נתונים לבין האנשים בארגון שצריכים לנתח נתונים."

"אנחנו מברכים על ההצטרפות של Scale כמשקיעה באפסולבר ובטוחים שיחד נבנה חברה גלובלית משמעותית", אומר גדי פורת, שותף כללי ב-JVP. "שוק הדאטה נמצא בגידול דרמטי. לאפסולבר יש יתרון טכנולוגי אמיתי שמאפשר לה להיות מובילת שוק עולמית בתחום ה"החם הבא" של אגמי הנתונים בענן".

Upsolver זמינה ב־AWS וב־Azure, וגרסה חינמית זמינה אף היא באתר החברה.

אודות אפסולבר

אפסולבר (Upsolver) מספקת פתרון ייחודי לניתוח מאגרי מידע עצומים בענן. החברה הוקמה בשנת 2014 על ידי אורי רפאל, המשמש כמנכ"ל, ויוני עיני, CTO. הטכנולוגיה של אפסולבר עוזרת לחברות חדשניות כגון Cox Automotive, ironSource ו־Sisense לנתח נתונים המאוחסנים באגמי נתונים בפשטות ובאמצעות ממשק משתמש ויזואלי. אפסולבר, שהמטה הראשי שלה ממוקם בעמק הסיליקון בקליפורניה, היא חברה בינלאומית הפועלת בארה"ב, באירופה ובישראל. החברה גייסה עד כה סך של 42 מיליון דולר (כולל הגיוס הנוכחי), מקרנות בעלות שם בהן Scale Venture Partners, JVP, Vertex Ventures US, ו-Wing Venture Capital. החברה מעסיקה 35 עובדים, מרביתם במרכז הפיתוח בישראל.

אודות Scale

Scale Venture Partners היא קרן הון סיכון הפועלת מעמק הסיליקון ומשקיעה בחברות מובילות בתחום התוכנה הארגונית. הקרן הייתה מהמשקיעים הראשונים בחברות ענן פורצות דרך, ובהן Box, DocuSign, HubSpot, RingCentral ו־Bill.com, וכיום הקרן ממוקדת בדור הבא של חברות תוכנה ארגונית הבונות יישומים קוגניטיביים כדוגמת JFrog, WalkMe, CircleCI, KeepTruckin, BigID ו־Demandbase. פלטפורמת Scale Studio מנצלת מערך נתונים ייחודי שאין דומה לו של יותר מאלף חברות הזנק מצליחות כדי לתת למייסדיהן אמות מידה על מצב החברה שלהם, דהיינו מדדי הצמיחה והתפעול החשובים ביותר. לקריאה נוספת עלינו, על הלקוחות שלנו ועל השקפת העולם שלנו היכנסו ל־www.scalevp.com.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Show Buttons
Hide Buttons