Browse By

בלוג חברה או חדר עיתונות? גם וגם – כל התשובות בפוסט

מיומנו של עורך – התובנה השבועית … (טוב, אז אחרי הטובנות הבסיסיות הקודמות – כמו למשל לצרף תמונה להודעת יח"צ וכו' – מה שלא ממש מובן מאליו לעיתים קרובות…) הנה עוד תובנה, הפעם [שוב] תחת הכובע של עורך / עיתונאי – מיועדת יותר למנהלי שיווק, רלוונטית גם ליחצני"ם:
פתחתם בלוג חברה באתר שלכם / של הלקוח – מעולה! החלטה נבונה, בעלת ערך שיווקי מהמעלה הראשונה, נכתבו על זה כבר עשרות (אם לא מאות…) פוסטים, קבלו שאפו (מהלקוח שלכם, לא ממני…). איפה הקאצ'? [לדעתי..] בלוג חברה זה לא חדר עיתונות! חדר עיתונות צריך לפתוח בנפרד, ובמקביל לבלוג חברה. ומדוע? הנה כמה סיבות:

טוב, אז הסיבה הראשונה אולי תשמע זניחה / טיפשית, לדעתי היא הכי חשובה! לגבי חדר עיתונות / Press room / Press releases / News / הודעות לעיתונות – יש מוסכמה: אפשר להשתמש חופשי (תעשו על זה עכשיו <b></b> – מודגש ) בטקסט, בתמונות, וכו'. כך, ברגע שכתב, עורך, Whatever שמחפש עכשיו איזה אייטם / עוד ידיעה ל – Stream וכו' פשוט עושה העתק-הדבק (כן כן, הרוב עצלנים, תתפלאו..) , מוריד תמונה ויאללה ממשיכים הלאה – החברה / הלקוח שלכם קיבלה / קיבל עוד חשיפה, עוד לינק איכותי (טוב ל – SEO) , אתם קיבלתם עוד שורה בדו"ח החודשי ללקוח על עוד מדיה שהעלתה את הידיעה וכולם שמחים והולכים לשתות בירה.

כשמדובר בבלוג חברה לעומת זאת – לא תמיד ברור האם מותר / אפשר להשתמש בחומרים? אולי המטרה של הבלוג הוא למשוך קוראים לאתר? אולי יש על זה זכויות  יוצרים? אולי החברה לא מעוניינת שכל שוונץ יתחיל להשתמש בחומרים ומי שרוצה לקרוא שיכנס לאתר שלהם? בקיצור, לא ברור. לפעמים אגב, בהחלט יתכן מצב שהבלוג של החברה כשמו כן הוא – בלוג חברה והחברה מעדיפה שהחומרים יישארו בלעדיים שלה ויופיעו רק באתר החברה – מסיבות של SEO למשל , וכו' וכו' וכו'. בקיצור, כשהעיתונאי / עורך העסוק רואה לפניו שטח אפור, סימן שאלה – הרבה פעמים הוא פשוט יוותר וימשיך הלאה.

מה הפתרון? הפרדה. פשוט מאוד – פותחים בלוג חברה (מומלץ, כדאי, מבורך) באתר , ובמקביל מטפחים חדר עיתונות מושקע, איכותי ואטרקטיבי לעיתונאים / עורכים וכו'. כך ברור מאוד מהיכן לוקחים חומרים לידיעות.

2. הנה הסיבה השנייה: בבלוג אפשר לכתוב בגוף ראשון, לא חייבים להיות פורמליים, לא צריך להקפיד על מבנה נכון, לא חובה לצרף תמונה (למרות שמאוד מאוד כדאי…) , ובכלל, אפשר לכתוב על כל מה שבא – כן, גם על הפיצה [הכשרה] שאתם הכי אוהבים על אלנבי – וכמובן שאיכשהו תקשרו את זה למוצר שלכם.
הודעה לעיתונות היא לא פוסט בבלוג. הודעה לעיתונות היא רשמית, בעלת מבנה קבוע. נכתבת בגוף שלישי. בקיצור – פשוט לפצל. להפריד בין השניים.

אגב, הערה לסיום: הנה עוד קטע שפשוט גורם לי להעיף או סתם לתייק הרבה "ידיעות" בלי למצמץ ובלי שיעלו ל – Stream – הודעות שכתובות בגוף ראשון, או שסתם מי שהוציא את הידיעה "התעצל" , סיפר בכמה שורות על המוצר החדש , נתן כמה פרטים טכניים – אבל, לא השקיע בפתיח, גוף ההודעה וסיום. אז אני דוגמא קטנה – אבל בטוח שבעידן האינטרנט ומגאזיני רשת גם מייצגת: היום יש מלא אתרים – בעיקר באנגלית שהעורכים שלהם לא בהכרח "דוברי אנגלית כשפת אם" , אבל בקיאים בשפה, מה שמאפשר להם לטפח מגאזין מצליח באנגלית כך שהם בעיקר, ורק עורכים אך לא כותבים, או ליתר דיוק – לא מעיזים לכתוב – בעיקר כדי לא ליפול על שגיאות תחביר מטופשות שלהם אין כל כך אפשרות לעלות עליהם כיון שזו לא שפת האם שלהם – מזכיר לי אגב הרבה חברים שעשו עליה, דוברים עברית שוטפת  כך שאפילו כבר לא שמים לב שהם עולים חדשים – עד שהם כותבים משפט אחד וישר קולטים.. – למה אני מספר את זה? הודעה שלא כתובה טוב פשוט תעוף. אם העורך לא דובר אנגלית כשפת אם , לא תמיד הוא ישכתב את ההודעה , כדי לא ליפול ב "'קטנות" של השכתוב. ולא, לא כל בלוג- גם אם הוא ממש מצליח – מחזיק עורכים, מגיהים וכו'. נקודה למחשבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Show Buttons
Hide Buttons